5 základných veci, ktoré je potrebné si všímať pri nákupe cez internet
– všeobecné obchodné podmienky
– možnosť dodania tovaru a platby
– podmienky pri prípadnom vrátení tovaru
– často kladené otázky
– recenzie
Všeobecné obchodné podmienky
Ak sa rozhodnete pre nákup cez internetový obchod, je potrebné, aby ste si prečítali obchodné podmienky daného obchodu, aby ste vedeli na čo máte nárok, a aby ste vedeli aké povinnosti vznikajú Vám. Poniektoré elektronické obchody môžu mať zakomponované v podmienkach aj rôzne sankcie ako napr. za nevyzdvihnutie tovaru, atď,…
Možnosť dodania tovaru a platby
Takmer každý eshop má pri jednotlivých produktoch uvedenú lehotu dodania. V prípade, že majú danú vec na sklade,
dodanie k Vám môže trvať zvyčajne v rozmedzí 1-5 pracovných dní. Ak tovar nie je skladom, dodacia lehota je rôzna od 7 pracovných dní, po dobu 2 týždňov a viac.
Možnosť platby sa líši. V niektorých elektronických obchodoch môžete platiť na dobierku, inde zas prevodom na účet, prípadne môžete si zvoliť sami platbu, ktorú preferujete.
Podmienky pri vrátení tovaru
V prípade, že Vám tovar z akéhokoľvek dôvodu nevyhovuje, máte zo zákona nárok na jeho vrátenie. V zmysle zákona č. 102/2014 Z.z má kupujúci právo na odstúpenie od zmluvy v 14 dňovej lehote a požiadať o vrátenie platby, ktorá musí prebehnúť najneskôr do 14 dní.
Často kladené otázky
Predtým než by ste sa chceli skontaktovať s daným e-shopom, neprehliadnite sekciu Často kladené otázky, kde najpravdepodobnejšie môžete nájsť odpoveď aj na Vašu otázku a tak nemusíte ju opäť zadávať a čakať za odpoveďou.
Recenzie
Ak sa chcete uistiť, či je obchod, z ktorého chcete objednávať v poriadku, skúste si o ňom zistiť recenzie napríklad na heureka.sk, najnakup.sk, príp. rôzne fóra. Serióznejšie e-shopy, ktoré si dávajú záležať na svojej kvalite, sú certifikované spoločnosťami ako napr. nakupujbezpecne.sk, saec.sk.